Banen

No-Show

Regler og konsekvenser for No-Show/ikke bekreftet på Grini Golfklubb 2024
Vedtatt 30. april 2024.

Med økende popularitet og høy etterspørsel etter spilletid på Grini Golfklubb, er det viktig at alle medlemmer respekterer våre bookingregler for å sikre en rettferdig tilgang og best mulig utnyttelse av banen for alle. Her er en detaljert oversikt over reglene og konsekvensene knyttet til No-Shows/ikke bekreftet starttid for året 2024:

NB: dette gjelder kun for medlemmer med Fritt Spill. Alle andre medlemmer og gjester har forhåndsbetaling og vil automatisk være bekreftet ved betaling.

Definisjon av No-Show
En No-Show oppstår når en spiller:
  1. Har reservert en starttid
  2. Ikke bekrefter sin starttid minimum 10 minutter før utslag (via GolfBox/Gimmie-appen eller i Proshopen)
  3. Ikke møter opp til sin bookede tid og ikke har avbestilt innen fristen (2 timer før utslaget)
Avbestillingsfrist
Medlemmer med Fritt Spill: Må avbestille sin tid senest 2 timer før utslaget. Dette gir klubben mulighet til å frigjøre tiden til andre medlemmer eller gjester.

Konsekvenser ved No-Show
  1. Første gang: Medlemmet vil motta en skriftlig påminnelse via e-post med informasjon om reglene og oppfordring til å følge disse.
  2. Gjentatte No-Shows
  • Ved fortsatt manglende overholdelse føres det til;
    • Gang nr. 2: mister rett til å booke i 2 uker på Grini Golfklubb
    • Gang nr. 3: suspensjon i 4 uker, samt fakturering av greenfeeinntekter for blokkerte tider
  • I alvorlige tilfeller kan det vurderes ytterligere tiltak
Formål med reglene
Vårt mål er ikke å straffe, men å oppmuntre til ansvarlig bruk av ressursene våre slik at så mange som mulig får glede av dem. Vi forstår at uforutsette hendelser kan inntreffe, og oppfordrer alle til å kommunisere aktivt med oss om det oppstår endringer som påvirker deres booking.

Viktig å huske
  • Bekreft alltid din starttid minimum 10 minutter før din tee time
  • Ved forhindringer som gjør at du ikke kan benytte din bookede tid, vær vennlig å avbestille så tidlig som mulig
  • Overholdelse av disse reglene sikrer en bedre opplevelse for alle våre medlemmer og gjester.

Vi i Grini Golfklubb takker alle medlemmer og gjester for deres forståelse og samarbeid i å opprettholde et velfungerende og inkluderende miljø. La oss alle bidra til at klubben fortsetter å være et fantastisk sted for golfentusiaster!