Banen

No-Show

Regler og konsekvenser for No-Show/ikke bekreftet starttid

Med økende popularitet og høy etterspørsel etter spilletid på Grini Golfklubb, er det viktig at alle medlemmer respekterer våre bookingregler for å sikre en rettferdig tilgang til banen for alle. Her er en detaljert oversikt over reglene og konsekvensene knyttet til No-Shows/ikke bekreftet starttid for året 2024:

NB: dette gjelder kun for medlemmer med Fritt Spill. Alle andre medlemmer og gjester har forhåndsbetaling og vil automatisk være bekreftet ved betaling.

Definisjon av No-Show
En No-Show oppstår når en spiller:
  1. Har reservert en starttid
  2. Ikke bekrefter sin starttid minimum 10 minutter før utslag (via GolfBox/Gimmie-appen eller i Proshopen)
  3. Ikke møter opp til sin bookede tid og ikke har avbestilt innen fristen (2 timer før utslaget)

Avbestillingsfrist

Medlemmer med Fritt Spill: Må avbestille sin tid senest 2 timer før utslaget. Dette gir klubben mulighet til å frigjøre tiden til andre medlemmer eller gjester.

Konsekvenser ved No-Show
  1. Første gang: Medlemmet vil motta en skriftlig påminnelse via e-post med informasjon om reglene og oppfordring til å følge disse.
  2. Gjentatte No-Shows
  • Ved fortsatt manglende overholdelse føres det til;
    • Gang nr. 2: midlertidig suspensjon av bookingprivilegier i 2 uker
    • Gang nr. 3: suspensjon i 4 uker, samt fakturering av greenfeeinntekter for blokkerte tider
  • I alvorlige tilfeller kan det vurderes ytterligere tiltak

Formål med reglene
Vårt mål er ikke å straffe, men å oppmuntre til ansvarlig bruk av ressursene våre slik at så mange som mulig får glede av dem. Vi forstår at uforutsette hendelser kan inntreffe, og oppfordrer alle til å kommunisere aktivt med oss om det oppstår endringer som påvirker deres booking.

Viktig å huske
  • Bekreft alltid din starttid minimum 10 minutter før din tee time
  • Ved forhindringer som gjør at du ikke kan benytte din bookede tid, vær vennlig å avbestille så tidlig som mulig
  • Overholdelse av disse reglene sikrer en bedre opplevelse for alle våre medlemmer og gjester.

Vi i Grini Golfklubb takker alle medlemmer og gjester for deres forståelse og samarbeid i å opprettholde et velfungerende og inkluderende miljø. La oss alle bidra til at klubben fortsetter å være et fantastisk sted for golfentusiaster! smiley