Grini Junior Team

Grini golfklubb har et supert tilbud for barn og ungdom som vil trene og spille golf. På Grini Junior Team sine sider kaller vi alle barn og unge for juniorer.

Klubben har tilrettelagt for et bredt juniortilbud, for alle aldre fra 0 til 19 år. Vi er en klubb for bredden, der det skal være lov å bli god, og vårt tilbudet er tilrettelagt nettopp dette.
Alle som vil lære å spille golf får utvikle seg i et trygt og sunt miljø på vårt fine golfanlegg. Vi samarbeider med andre klubber, lag og foreninger og skoler i nærområdet. Vi samarbeider også med Skolefritidsordningen på Eiksmarka Skole.

Nesten hver eneste fredag har vi vår egen turnering for barn og unge som vi har kalt Grini Mini Cup, der vi alltid har en trener representert.
De som har lyst, deltar i regionale turneringer på forskjellige baner på Østlandet.
De som er kvalifisert, spiller nasjonale turneringer. Noen av juniorene er «sykt gode» og selvfølgelig veldig hyggelige wink

Vi er stolte av våre mange juniorer fordi de bidrar positivt på og utenfor banen.

Tilbudet for barn er uten forskjellsbehandling og uten hensyn til barnet og dets foreldres kjønn, etniske bakgrunn, livssyn, seksuelle orientering, vekt/fysiske utvikling og funksjonshemning.

Vi følger idrettens barnerettigheter og bestemmelser fordi vi synes de er riktige og viktige!

Grini Golf for alle!

På Grini Golfklubb har vi et aktivt og godt miljø for yngre golfere. Golfklubben er opptatt av å bidra til gode oppvekstvilkår for barn og unge. Derfor er det stort fokus på at alle skal oppleve utvikling, mestring og moro i et trygt, inkluderende og støttende miljø. Vi er en breddeklubb, der vi tilrettelegger for å kunne bli så god som mulig, som oppfordrer juniorene til allsidighet i lek og trening. Vi tilrettelegger og tilbyr aktiviteter og golftreninger gjennom hele året for for alle.

Juniortrening

Vi har et bredt tilbud av ulike treninger for grupper tilpasset nivå, interesse. Gruppene er som oftest inndelt i alder slik at barna får en god og trygg sosial arena. Vi har også noen grupper og treninger som er inndelt etter ferdighetsnivå. Vi har et treningstilbud for alle, enten de aldri har prøvd golf før, spilt litt, eller allerede har spilt mye og har etablert handicap.

Lek, spill og golfmoro

Grini Golfklubb er en fantastisk arena for barn og unge. Gjennom golfspill lærer junioren å ta ansvar for seg selv og andre. Spillets regler og etikette passer alle. Golfsporten er en folkeidrett som gir barn og unge verdier og holdninger som er viktig ellers i livet. De fire grunnverdiene i golfen er glede, fellesskap, helse og ærlighet. Golfen og idretten har noen få klare regler som alle verdsetter og følger. Disse reglene lærer barn og unge veldig fort. Golf handler om lek, spill, moro sammen med andre i trygge omgivelser. Alle er velkomne til Grini Golfklubb for å delta i lek, spill og golfmoro

Ny i klubben

Er du ny i klubben vår og mellom 0-19år?  Hjertelig velkommen i Grini Junior Team
Klubben har en inkluderende, god juniorgruppe. Hos oss opplever barn og unge mestring og golfglede i et trygt og sosialt klubbmiljø. Det er juniorene selv som har valgt at vi skal kalle oss Grini Junior Team. Alle barn og unge er velkomne.

Spond - kommunikasjonskanalen
Det meste av kommunikasjon med våre juniorer skjer i Spond. Når du har blitt medlem, ber du om tilgang til Spondgruppen HER

Det er fire grunnverdier i golfen:
Glede, fellesskap, helse og ærlighet.

Dette betyr at:

·golf skal være morsomt
·golf skal gi oss venner
·golf skal gi oss god helse
·golf skal øve oss opp til å være ærlige

Vi håper du vil trives i Grini Junior Team og er glade for å ha deg med i Grini Golfklubb.

Hilsen Juniorkomiteen