Turneringer

LANDSFINALEN I NORSK SENIORGOLF

Av: Stein Sverre Hovden  |  Publisert: 25. september 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grini GK var representert med Karl-R Strømmen, Kjell Njå og Tore Gundersen.

Årets landsfinale ble avholdt  på Larvik Golfklubb lørdag 23. september og søndag 24, september 2017.

Uten å ha telt opp eksakt så var Grini en av få klubber med 3 stk. representanter i årets landsfinale.

Totalt var vi 99 personer fra klubber rundt hele Norge. Dette ble en stor sosial gruppe med samme interesse og selvfølgelig mye å skravle om.

Grinifolket samlet seg til felles middag på kvelden. Vi bodde på Hotel Wassilioff i Stavern.

FREDAG:
Alle klubbkontakter (totalt 44 stk.) spilte Texas Scramble med middag etter turneringen. Grini GK var representert med Tore Gundersen.

LØRDAG:
Det ble en spennende første dag i de forskjellige klassene.
Karl-R som spiller i klasse 3 spilte på 88 slag (brutto) som er et godt resultat for dagen.
Kjell som spiller i klasse 5 fikk det ikke helt til denne dagen og endte på 104 slag (brutto)
Tore spiller i klasse 7 fikk til en bra runde og endte på 91 slag ( brutto )

SØNDAG - FINALEDAGEN OG ALLT SKAL AVGJØRES:
Karl-R fortsatte sitt gode spill fra lørdag og endte opp med 88 slag igjen.
Kjell forbedret seg kraftig fra lørdag og endte opp med 94 slag (brutto)
Tore fortsatte sitt spill fra lørdag og endte opp med samme resultat som lørdag med 91 slag (brutto)

Så var det premieutdeling.

Karl-R ble totalt nr. 8 i sin klasse.

Kjell ble totalt nr. 7 i sin klasse

Tore ble vinner av sin klasse.

Vi har god grunn til å være fornøyd med vår innsats i landsfinalen for 2017

Takk for oss